“Abang c3ralkan sayang dengan talak satu” – Da’i Farhan mengaku c3ral isteri pertama tapi nafi lakukan kek3ras4n – Sensasi

KONTROVERSI perkahwinan kedua pendakwah bebas Da’i Nik Farhan semakin hangat apabila dia mengesahkan mengenai khabar angin sudah menc3ralkan isteri pertamanya Fatin atau nama sebenarnya Fatin Nurul Ain Mat Aris.

Farhan atau nama sebenarnya Nik Ahmad Farhan Nik Mohamad, 29, berkata, dia menc3ralkan Fatin dengan talak satu menerusi rakaman suara pada aplikasi WhatApss pada tengah hari Selasa.

“Yang cer4i itu betul… ustaz cer4ikan dia (Fatin) dengan talak satu tengah hari tadi (Selasa),” tulisnya kepada mStar.

Da’i Farhan berkahwin dengan Aireen di Makkah (kanan) tanpa pengetahuan isteri pertamanya Fatin (kiri)

Bagaimanapun, Nik Farhan menafikan dia telah melakukan kekerasan terhadap wanita itu seperti ditvdvh seorang individu di laman sosial.

Nik Farhan berkata, dia juga tidak berada di luar negara iaitu China seperti did4kwa wanita terbabit.

“Ini fitnah kepada ustaz sebenarnya, Fatin sekarang di kampung bersama keluarganya. Yang cer4i itu betul yang (tuduhan) lain fitn4h,” ujarnya.

Selain itu, Nik Farhan enggan mengulas lanjut berkaitan punca dia mencer4ikan isteri pertamanya itu.

 

Ini fitn4h kepada ustaz sebenarnya, Fatin sekarang di kampung bersama keluarganya. DA’I FARHAN PENDAKWAH BEBAS

Dalam pada itu rakaman suara lafaz cerai yang dipercayai milik Nik Farhan turut tersebar di media sosial.

Lafaz cer4i itu antaranya berbunyi: “Jadi dengan nama Allah, Bismillahhirahmanirahim, Fatin Nurul Ain Binti Mat Aris, abang cer4ikan sayang dengan talak satu.”

Pada malam Selasa, tular kenyataan seorang individu di Facebook yang menuduh Farhan menceraikan isterinya yang kini sedang s4rat hamil.

Individu yang dikenali sebagai Asiah itu membuat tudvhan pend4kwah tersebut telah mengvrung dan memvkul wanita berkenaan.

Dalam pada itu, menerut sumber terdekat, Fatin kini berada di Mahk4mah Rendah Syariah Besut, Terengganu bagi menguruskan percer4ian berkenaan.

Minggu lalu, dunia hiburan dikejutkan dengan pendedahan Nik Farhan yang menikahi seorang janda beranak lapan yang dikenali sebagai Dr Aireen di Makkah.

Tindakan itu menerima kec4man netizen apabila seorang rakan baik isterinya mendedahkan perkahwinan itu berlaku secara rahsia tanpa pengetahuan isteri pertama yang sedang sarat mengandung.

Bagaimanapun, menerusi laporan eksklusif mStar pada Jumaat lalu, Nik Farhan berkata, tudvhan dia berkahwin secara sembunyi itu tidak betul sebaliknya dia sudah memaklumkan hasrat tersebut kepada isteri pertama dan keluarganya.

Nik Farhan juga berkata, selama ini sudah 18 wanita mengajaknya untuk berkahwin namun wanita ke 19 berjaya membuatkan hatinya terbuka menerima hasrat itu.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber: MSTAR

Be the first to comment on "“Abang c3ralkan sayang dengan talak satu” – Da’i Farhan mengaku c3ral isteri pertama tapi nafi lakukan kek3ras4n – Sensasi"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*